TREKKING Z WIZYTĄ U GRUZIŃSKICH GÓRALI – PRZEZ TUSZETIĘ I CHEWSURETIĘ (16 dni) - kod: TCH16

Program realizujemy we współpracy z gruzińskim biurem 7 SENSES TRAVEL

Terminy:
28.07 - 12.08.2017  WYPRAWA POTWIERDZONA! BRAK MIEJSC! ZAPRASZAMY W PRZYSZŁYM ROKU!

Trekking w Gruzji Trekking w Gruzji Trekking w Gruzji Trekking w Gruzji

PLAN TREKKINGU Z WIZYTĄ U GRUZIŃSKICH GÓRALI – PRZEZ TUSZETIĘ I CHEWSURETIĘ*

Dzień 1 – Wylot z Polski**. Wieczorny wylot z Polski bezpośrednim samolotem do Tbilisi (możliwość tańszego przelotu z przesiadką; wymagany dodatkowy nocleg w Tbilisi-do ustalenia z organizatorem)

Dzień 2 – Przylot do Gruzji. Przylot do Tbilisi. Ruszamy od razu do Kachetii – regionu znanego z uprawy winorośli. Zwiedzanie klasztoru Alawerdi i starej Akademii Ikalto. Wyprawę rozpoczynamy gruzińską kolacją - suprą u miejscowych gospodarzy, u których także zanocujemy.

Dzień 3 - Przejazd do Omalo. Po śniadaniu wyjazd do Omalo. Na początek jazda krętą górską drogą - jedną z najniebezpieczniejszych dróg świata. Kolacja i nocleg w domu gościnnym w Omalo.

Dzień 4 - Początek trekkingu Omalo – Dartlo. Wędrówka do bajkowej wioski Dartlo znajdującej się na wysokości około 1850 m n.p.m., gdzie zobaczymy tradycyjne wieże obronne oraz wyryte w skale tajemnicze rysunki – petroglify. Kolacja i nocleg w domu gościnnym w Dartlo. (Czas przejścia: 5 godzin. Dystans: 12 km.)

Dzień 5 – Dartlo – Girevi. Po śniadaniu w domu gościnnym wędrujemy dalej doliną rzeki Pirikita Alazani do wioski Girevi. Po drodze mijamy wioski Chesho i Parsma z tradycyjnymi wieżami. Nocleg i kolacja w domu gościnnym w Girevi. (Czas przejścia: 5,5 godziny. Dystans: 13 km.)

Dzień 6 – Girevi – Kvakhidi. Wyruszamy do miejsca naszego pierwszego biwaku w namiotach – Kvakhidi – rozległej polany nieopodal rzeki Kvakhidistskali, gdzie mamy czas na odpoczynek przed głównym podejściem na przełęcz Atsunta (3431 m n.p.m.). Kolacja obozowa, nocleg w namiotach. (Czas przejścia: 6 godzin. Dystans: 13 km.)

Dzień 7 – Atsunta 3431 m n.p.m. Wyruszamy w kierunku przełęczy Atsunta, która stanowi naturalną granicę pomiędzy Tuszetią i Chewsuretią. Jest to jeden z najbardziej wymagających dni całego trekkingu ze względu na długie i strome podejście pod samą przełęcz. Przy dobrej widoczności będziemy mieć możliwość podziwiania szczytów: Kazbeku (5047 m n.p.m.), Chaukhi (3842 m n.p.m.) oraz Tebulosmta (4493 m n.p.m.). Kolacja obozowa, nocleg w namiotach. (Czas przejścia: 5 godzin. Dystans: 10 km.)

Dzień 8 – Do Mutso i Shatili. To będzie długi dzień, jednak praktycznie bez żadnych podejść. Najpierw przejdziemy grzbietem Khidotani, a następnie w dół w okolice wioski Khonischala. Dalej droga doprowadzi nas do wioski – Mutso, gdzie wysoko położona twierdza zamyka dolinę rzeki Andaki. Po kilku kolejnych kilometrach dojdziemy do celu naszej wędrówki - Shatili - XII wiecznej wsi-twierdzy. W Shatili zamieszkamy właśnie w jednej z zachowanych średniowiecznych baszt! Kolacja i nocleg w domu gościnnym w Shatili. (Czas przejścia: 7,5 godziny. Dystans: 16 km.)

Dzień 9 – Z Shatili do Roszki. Jedziemy samochodami terenowymi do wioski Roszka, historycznej prowincji Gruzji. Po zakwaterowaniu w domu gościnnym będzie czas na relaks i robienie zdjęć. Kolacja i nocleg w domu gościnnym w Roszce.

Dzień 10 – Z Roszki do Juty. Wyruszamy w stronę Juty. Nasz szlak prowadzi początkowo w kierunku trzech niesamowitych jezior Abudelauri (niebieskiego, zielonego i białego) na wysokości 2800 m n.p.m. Następnie czeka nas strome podejście do przełęczy Chaukhi (3431 m n.p.m.)*, po przekroczeniu której zejdziemy malowniczą doliną rzeki Chaukhistskali do miejsca naszego noclegu – kempingu Zeta Camping. Kolacja w barze Zeta Camping. Tutaj także nocujemy w domkach kempingowych lub namiotach. (Czas przejścia: 7,5 godziny. Dystans: 16 km.)
*w przypadku złej pogody nie idziemy przez przełęcz Chaukhi, a przez przełęcz Sadzele, niższą i bezpieczniejszą przy opadach deszczu

Dzień 11 – z Juty do Kazbegi. Kontynuujemy naszą wędrówkę do Kazbegi. Schodzimy do wioski Juta, a następnie dalej w dół już utwardzoną drogą wzdłuż rzeki Snotskali dotrzemy kolejno do wiosek: Karkucha, Akhaltsikhe, Sno oraz Achkhoti, a następnie do Gruzińskiej Drogi Wojennej. Dalej droga wzdłuż rzeki Terek doprowadzi nas do źródeł naturalnych wód mineralnych. Do Kazbegi czeka nas jedynie krótki spacer przez wioskę Gergeti.

Wieczorem w Kazbegi zasiądziemy do kolacji za prawdziwym gruzińskim stołem. Mówi się, że stoły te powinny być piętrowe, tyle różnych potraw zwykle się na nich znajduje podczas jednej uczty tradycyjnie nazywanej suprą. Gruzini są narodem niezwykle przywiązanym do swoich tradycji, w tym do celebracji wina, toastów i o niesamowitej wręcz gościnności. Podczas supry usłyszymy również gruzińskie pieśni w wykonaniu lokalnego zespołu folkowego. Nocujemy w domu gościnnym w Kazbegi.

Dzień 12 – Dzień odpoczynku w Kazbegi. Dzień odpoczynku. Robimy krótką wycieczkę do malowniczo położonej cerkwi Świętej Trójcy (gruz. Cminda Sameba) położonej na wysokości 2170 m n.p.m. Będzie także możliwość relaksu i odpoczynku w saunach i basenach Gereti. Kolacja i nocleg w domu gościnnym w Kazbegi.

Dzień 13 – Kazbegi – obóz bazowy Kazbeku (Meteostancja 3653 m n.p.m.). Ruszamy znów w góry, w kierunku legendarnego szczytu Kazbeku (5047 m n.p.m.). Kolacja obozowa, a nocleg w Meteostancji.

Dzień 14 – Meteostancja – Kazbegi. Po śniadaniu obozowym robimy wycieczkę „na lekko” do małej cerkwi położonej ok. 200 metrów powyżej Meteostancji. Następnie schodzimy do Kazbegi, gdzie znów czeka na nas suto zastawiony stół. Nocujemy w domu gościnnym w Kazbegi.

Dzień 15 – Kazbegi – Tbilisi. Ostatnie śniadanie w górach i wracamy do Tbilisi tzw. Gruzińską Drogą Wojenną. Po drodze zatrzymamy się przy twierdzy Ananuri oraz w dawnej stolicy Gruzji – Mtschecie, gdzie zwiedzimy katedrę Sweti Cchoweli. Po przyjeździe do Tbilisi wybierzemy się na spacer po starym Tbilisi, zobaczymy twierdzę Narikalę, katedrę Sioni oraz odwiedzimy galerie minankari. Wieczorem świętować będziemy pożegnalną kolację w jednej z tbiliskich restauracji. Nocujemy w hotelu w Tbilisi.

Dzień 16 – Powrót. Transfer na lotnisko i poranny lot do Polski**

*decyzja co do ostatecznej trasy przejścia pozostaje w gestii przewodnika w zależności od warunków pogodowych, przy zachowaniu planu ramowego tzn. dotarcia z Omalo do Kazbegi i do Meteostancji. Może się bowiem zdarzyć, że w przypadku chociażby burzy będzie potrzebny biwak awaryjny.

**program wyróżniony kursywą odbywa się bez asysty ARARATTREK.PL

Więcej informacji (cena, świadczenia, szczegółowy plan trekkingu) na temat wyprawy wysyłamy drogą e-mailową. Można pisać tradycyjnie przez e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także poprzez FORMULARZ. Prosimy wpisać w tytule kod - TCH16.

ARARATTREK.PL Joanna Saltik - Telefon: (+48) 504-004-603 - e-mail: ararat.pl@gmail.com

Strona www.ararattrek.pl jest własnością firmy Ararattrek.pl Joanna Saltik.
Ściąganie zdjęć i kopiowanie tekstów tylko za pozwoleniem.
Wszystkie zdjęcia są własnością firmy i tylko my mamy prawo do ich rozpowszechniania.