Wyprawa NEMRUT, SUPHAN i ARARAT
trzy wulkany Turcji (11 dni) - kod: NS-A11

jest przeznaczona dla wszystkich tych, którzy chcą się zaaklimatyzować przed wejściem na Ararat (Ağri Daği - 5137 m n.p.m.) i przy okazji zdobyć trzecią do wysokości górę w Turcji – Süphan Daği (4058 m n.p.m.). Na wyprawie zobaczymy i zdobędziemy również wulkan Nemrut Daği i zobaczymy kilka ciekawostek regionu. Cała wyprawa na trzy wulkany wraz z dojazdem trwa 11 dni. Wyprawa wymaga przeciętnej kondycji. Góry nie jest bardzo wymagająca kondycyjnie, Wchodzimy na lekko, bo nasze duże bagaże zostają w obozach lub poniosą je konie. Należy jednak pamiętać, że zdobywamy dwie wysokie góry. Suphan jest górą dziką, trudno tam znaleźć jakiekolwiek wydeptane ścieżki, oprócz tych, którymi poruszają się owce. Na wyprawie będzie również możliwość kąpieli w jeziorze Van.

INFORMUJEMY, że obecnie nie mamy oficjalnego (rządowego) pozwolenia na organizowanie trekkingu na Ararat, ale byliśmy w miejscowym biurze żandarmerii w Dogubayazit i otrzymaliśmy informację: "Nie potwierdzamy niczego na piśmie, ale nie sprzeciwiamy się organizowanym trekkingom na Ararat". W roku 2018 zrealizowaliśmy w ten sposób 7 wypraw na Ararat w miesiącach: lipiec, sierpień, wrzesień.

Termin:
26.06 - 06.07.2018 WOLNE MIEJSCA!

UWAGA dodatkowy POTWIERDZONY TERMIN bardzo podobnej wyprawy. Zostały tylko DWA miejsca. Tutaj ogólny plan wyprawy ---> NEMRUT - SUPHAN - ARARAT we wrześniu.

Jeśli nie możesz wziąć udziału w 11-dniowej wyprawie zapraszamy na krótsze wyprawy:

Wyprawa na Ararat - 8 dni

Wyprawa na Ararat - 10 dni

Nemrut Dagi Wyprawa na Supan Dagi Suphan Dagi Wyprawa na Ararat

PLAN WYPRAWY NEMRUT DAGI - SUPHAN DAGI I ARARAT

Dzień 1 – Warszawa-Stambuł.Wylot z Warszawy do Stambułu, nocleg w hotelu w Stambule.*

Dzień 2 – Stambuł-Igdir-Nemrut Dagi. Wylot ze Stambułu do Iğdiru*, spotkanie grupy z przewodnikiem na lotnisku w Iğdir w godzinach porannych. Jedziemy w kierunku jeziora Van, nad którym położone są dwa wulkany Nemrut Dagi oraz Suphan Dagi. Wycieczka na wyspę Akdamar, gdzie robimy piknik lunchowy i mamy możliwość kąpieli w jeziorze Van. Po zwiedzeniu wyspy jedziemy do wulkanu Nemrut Dagi. W wulkanie obiado-kolacja oraz nocleg w namiotach.

Dzień 3 – Nemrut Dagi. Po śniadaniu udajemy się busem na niewielką przełęcz. Z niej ruszamy na jeden z najwyższych punktów wulkanu (ok. 3000 m n.p.m.), z którego rozpościera się widok na cały krater. Następnie jedziemy pod Suphan na wysokość około 2500 m n.p.m., gdzie rozbijamy nasz dziki obóz. Obiado-kolacja i nocleg w namiotach.

Dzień 4 – Suphan Dagi. W nocy ruszamy w górę na szczyt Suphana (4058 m n.p.m.). Zajmie nam to około 6 godzin. Schodzimy na inną stronę, góry, gdzie będziemy nocować na prymitywnym kempingu nad niewielkim jeziorkiem. Cała dzisiejsza wędrówka trwa około 12-15 godzin.

Dzień 5 – Dogubayazit. Po śniadaniu jedziemy do Dogubayazit. Po drodze postój przy malowniczych wodospadach Muradiye. Dojeżdżamy do Dogubayazit – miasta u stóp biblijnej góry Ararat. Czas wolny. Nocleg w hotelu.

Dzień 6 – Dogubayazit-Ararat 1.obóz 3350 m n.p.m. W hotelu jemy śniadanie. Około godziny 8.00-9.00 wjeżdżamy busem do podnóża Araratu do wysokości 2100 m n.p.m. Tu nasze duże bagaże są pakowane na konie, my dostajemy lunch-pakiety do małych plecaków i stąd zaczynamy trekking do 1. obozu umiejscowionego na wysokości 3350 m n.p.m. Wędrówka trwa około 4-5 godzin z postojami. Na miejscu jemy ciepłą obiado-kolację i po rozłożeniu namiotów w nich nocujemy.

Dzień 7 – Ararat 1 obóz - 2.obóz 4100 m n.p.m. Jemy śniadanie w 1. obozie i około godziny 9.00 wyruszamy na trekking do 2. obozu umiejscowionego na wysokości 4100 m n.p.m. Wędrówka trwa około 4-5 godzin z postojami. Na miejscu jemy ciepłą obiado-kolację i po rozłożeniu namiotów w nich nocujemy. Zalecane jest wczesne pójście spać ze względu na wczesną pobudkę.

Dzień 8 – Ararat 2.obóz - szczyt 5137 m n.p.m. - 2.obóz - 1.obóz. Jemy śniadanie około godziny 1.00 i około godziny 2.00 wychodzimy z obozu na szczyt. Wejście na szczyt zajmuje około 5-9 godzin. Na wysokości około 4800 m n.p.m., tam gdzie zaczyna się wieczny śnieg i lód (jest to zmienne w zależności od pory roku) zakładamy raki. Po zdobyciu szczytu Araratu (5137 m n.p.m.) schodzimy do 2. obozu – zajmie nam to około 4 godzin. W 2. obozie mamy mały odpoczynek i małą przekąskę oraz zwijanie namiotów. Schodzimy do 1. obozu, co potrwa około 2 godzin. Na miejscu czeka nas ciepła obiado-kolacja i nocleg w namiotach.

Dzień 9 – Ararat 1.obóz - Dogubayazit. Po śniadaniu około godziny 9.00 schodzimy do busa. Zajmie nam to około 3-4 godzin. Jedziemy do hotelu. Następnie wspólnie wychodzimy na obiad, po którym wybierzemy się na wycieczkę po ciekawostkach w okolicy – Ishak Pasha Sarayi, Park Arki Noego, krater po meteorycie. Nocleg w hotelu.

Dzień 10 – Dogubayazit. To dzień rezerwowy** na wypadek złej pogody na Araracie. Jeśli nie został wykorzystany na górze jedziemy nad Jezioro Rybne, gdzie odbędzie się piknik. Znad jeziora przy dobrych warunkach pogodowych rozpościera się piękny widok na Ararat. Jeśli będą dobre warunki i chęci grupy nocleg w namiotach nad jeziorem. W innej wersji powrót do Dogubayazit i nocleg w hotelu.

Dzień 11 – Dogubayazit-Igdir. Po śniadaniu jedziemy na lotnisko w Iğdir i lecimy do Stambułu, a następnie do Polski*.

* program wyróżniony kursywą odbywa się bez asysty "ARARATTREK.PL"
**w zależności od wykorzystania (lub nie) rezerwowego dnia na Araracie program może ulec lekkim zmianom

Więcej informacji (cena, świadczenia, szczegółowy plan wyprawy) na temat wyprawy wysyłamy drogą e-mailową. Można pisać tradycyjnie przez e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także poprzez FORMULARZ. Prosimy wpisać w tytule kod - NS-A11.

ARARATTREK Ömer Saltik - Telefon: (+48) 504-004-603 - e-mail: ararat.pl@gmail.com

Strona www.ararattrek.pl jest własnością firmy Ararattrek Ömer Saltik.
Ściąganie zdjęć i kopiowanie tekstów tylko za pozwoleniem.
Wszystkie zdjęcia są własnością firmy i tylko my mamy prawo do ich rozpowszechniania.