Wyprawa ARAGATS i ARARAT
Cztery wierzchołki, a na deser piąty! (14 dni) - kod: A-ARA14

AKTUALNE TERMINY

Wyprawa Aragats i Ararat - cztery wierzchołki, a na deser piąty!

Wyprawa jest przeznaczona dla wszystkich tych, którzy chcieliby zasmakować klimatów ormiańskich, zdobyć najwyższy szczyt Armenii (aż w czterech odsłonach) - Aragats, a następnie zdobyć - Ararat, także tutaj smakując klimatów ormiańskich. Wyprawa trwa 14 dni, a oprócz trekkingów jest przewidziane zobaczenie ormiańskich zabytków w obydwu krajach. Podczas tej wyprawy oferujemy następujące usługi: transport wg programu, noclegi wg programu, pozwolenie na wejście na Ararat, przewodnik górski na obydwie góry, wyżywienie podczas trekkingów, transport bagaży na koniach, sprzęt: namiot, raki, kije, karimaty, wycieczki wg programu.

OGÓLNY PLAN WYPRAWY

Dzień 1 – Warszawa - Erewań. Przylot do Erewania*, spacer po Erewaniu, nocleg w hotelu/pensjonacie.

Dzień 2 – Erewań - jezioro Akna. Wycieczka nad malownicze jeziorko Akna położone u podnóża wulkanu Azhdahak (3597 m n.p.m.) - najwyższego szczytu pasma gór Gegamskich. Nocleg w namiotach.

Dzień 3 – Jezioro Akna - wulkan Ażdakah - Erewań. Wchodzimy na wulkan Ażdakah, w którego kraterze ujrzymy małe jeziorko. Ze szczytu rozpościera się widok na całe pasmo gór Gegamskich, Jezioro Sewan, a także Aragats oraz Ararat. Wracamy do Erewania, nocleg w hotelu/pensjonacie.

Dzień 4 – Erywań - Chor Wirap - Zvartnos - Eczymiadzyn - Amberd - Kari Licz. Wyruszamy rano z Erewania i na początku jedziemy do klasztoru położonego przy granicy z Turcją Chor Wirap, skąd przy dobrej pogodzie możemy podziwiać Ararat. Następnie ruszamy w stronę Aragatsu, a po drodze wstępujemy do ruin VII- wiecznej katedry w Zvartnots, oraz najstarszego w Armenii zespołu klasztornego w Eczmiadzyn. Powoli jedziemy pod górę, a po drodze na wysokości 2300 m n.p.m. odwiedzamy VII – wieczną twierdzę Amberd. Dojeżdżamy do jeziora Kari Lich na wysokości 3190 m n.p.m. Jemy kolację i nocujemy w namiotach (możliwość wykupienia miejsca w schronisku).

Dzień 5 – Kari Licz - wierzchołek Południowy - wierzchołek Zachodni - Kari Licz. Jemy śniadanie, bierzemy ze sobą pakiety lunchowe i dziś w planach zdobycie dwóch wierzchołków Aragatsu - Południowego i Zachodniego, ale jeśli dopisze pogoda zdobędziemy również wierzchołki Północny i Wschodni, schodzimy do Kari Lich, jemy kolację i nocujemy w namiotach.

Dzień 6 – Kari Licz - wierzchołek Północny - wierzchołek Wschodni - Kari Licz - Saghmosavank - Erewań. Jemy śniadanie, bierzemy ze sobą pakiety lunchowe i dziś czekają na nas wierzchołki - Północny i Wschodni, po zdobyciu wierzchołków schodzimy do jeziora Kari Licz, pakujemy nasze rzeczy i zjeżamy na dół. Po drodze odwiedzamy XII – wieczny ormiański zespół klasztorny Saghmosavank. Dojeżdżamy do Erewania, gdzie nocujemy w hotelu/pensjonacie.

Dzień 7 – Erewań-Ani-Arzep - Dogubayazit. Wcześnie rano wyruszamy do Turcji - przez Gruzję, ponieważ granica armeńsko-turecka jest zamknięta. W Turcji zahaczamy o ormiański zabytek - ruiny Ani oraz ormiański cmentarz Arzep. Dojeżdżamy do Dogubayazit. Nocujemy w hotelu.

Dzień 8 – Dogubayazit - Ararat 1.obóz 3350 m n.p.m. W hotelu jemy śniadanie. Około godziny 8.00-9.00 wjeżdżamy busem do podnóża Araratu do wysokości 2100 m n.p.m. Tu nasze duże bagaże są pakowane na konie, my dostajemy lunch-pakiety do małych plecaków i stąd zaczynamy trekking do 1. obozu umiejscowionego na wysokości 3350 m n.p.m. Wędrówka trwa około 4-5 godzin z postojami. Na miejscu jemy ciepłą obiado-kolację i po rozłożeniu namiotów w nich nocujemy.

Dzień 9 – Ararat 1.obóz - 2.obóz 4100 m n.p.m. Jemy śniadanie w 1. obozie i około godziny 9.00 ruszamy na trekking do do 2. obozu umiejscowionego na wysokości 4100 m n.p.m. Wędrówka trwa około 4-5 godzin z postojami. Na miejscu jemy ciepłą obiado-kolację i po rozłożeniu namiotów w nich nocujemy. Zalecane jest wczesne pójście spać ze względu na wczesną pobudkę.

Dzień 10 – Ararat 2.obóz - szczyt 5137 m n.p.m. - 2.obóz - 1. obóz. Jemy śniadanie około godziny 1.00 i około godziny 2.00 wychodzimy z obozu na szczyt. Wejście na szczyt zajmuje około 5-9 godzin. Na wysokości około 4800 m n.p.m., tam gdzie zaczyna się wieczny śnieg i lód (jest to zmienne w zależności od pory roku) zakładamy raki. Po zdobyciu szczytu schodzimy do 2. obozu – zajmie nam to około 4 godzin. W 2. obozie mamy mały odpoczynek i małą przekąskę oraz zwijanie namiotów. Schodzimy do 1. obozu, co potrwa około 2 godzin. Na miejscu czeka nas ciepła obiado-kolacja i nocleg w namiotach.

Dzień 11 – Ararat 1.obóz - Dogubayazit. Po śniadaniu około godziny 9.00 schodzimy do busa. Zajmie nam to około 3-4 godzin. Jedziemy do hotelu. Po trudach trekkingu idziemy do hammamu – tureckiej łaźni, gdzie się umyjemy i zostaniemy wymasowani. Następnie wspólnie wychodzimy na szybki obiad, po którym wybierzemy się na wycieczkę po ciekawostkach w okolicy – Ishak Pasha Sarayi, Park Arki Noego, krater po meteorycie. Nocujemy w hotelu hotelu.

Dzień 12 – Dogubayazit. To dzień rezerwowy** na wypadek złej pogody na Araracie. Jeśli nie wykorzystamy go na górze, dla chętnych odbędzie się wycieczka do gorących źródeł w Diyadin lub ormiańskich ruin Ani tuż przy granicy z Armenią (lub przełożymy wycieczkę z dnia poprzedniego). Tego dnia śniadanie jemy w hotelu, w którym też oczywiście nocujemy.

Dzień 13 – Dogubayazit - Akdamar - Van. Po śniadaniu w hotelu jedziemy do promu nad jeziorem Van, a następnie płyniemy około pół godziny promem na malowniczą wyspę Akdamar z ormiańskim kościołem św. Krzyża. Na wyspie dla chętnych będzie możliwość kąpieli w jeziorze Van. Po zwiedzeniu wyspy jedziemy do miasta Van i zwiedzamy starą twierdzę Van. Nocujemy w hotelu w Van.

Dzień 14 – Van - lotnisko. Po śniadaniu jedziemy na lotnisko w Van i lecimy do Stambułu, a następnie do Polski.*

*program wyróżniony kursywą odbywa się bez asysty "ARARATTREK.PL"
**w zależności od wykorzystania (lub nie) rezerwowego dnia na Araracie program może ulec lekkim zmianom

Więcej informacji (cena, świadczenia, szczegółowy plan wyprawy) na temat wyprawy wysyłamy drogą e-mailową. Można pisać tradycyjnie przez e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także poprzez FORMULARZ. Prosimy wpisać do w tytule kod - A-ARA14.

ARARATTREK Ömer Saltik - Telefon: (+48) 504-004-603 - e-mail: ararat.pl@gmail.com

Strona www.ararattrek.pl jest własnością firmy Ararattrek Ömer Saltik.
Ściąganie zdjęć i kopiowanie tekstów tylko za pozwoleniem.
Wszystkie zdjęcia są własnością firmy i tylko my mamy prawo do ich rozpowszechniania.